Her handler det om de små trix som får den mopar til at køre bedre en din nabos.
Meget kan du læse dig til men noget skal også prøves af i den virklige verden.
Hvordan får jeg min 318 til at lave hjulspind . Jeg mangler lige 30HK i min 318.Hvis du har en fin 318 2 bbl orginal motor i din bil, er de manglede HK til at finde med få opdateringer.
At få 30 HK blot ved at skifte en knast, er nemt nok med der følger altid meget arbejde med. Skifter du knast skifter du også ventil fjeder og sikkert også forkammer kæde. Edelbrock har et performance kit som løser dette på en meget fin og velafblanceret måde. Der er 4bbl insug , kaburator og knast med fjedere med. Her er de 30 du mangler. Skal du have mere bliver det dyrt. Det kompersions forhold en 318 har, er ca. 8,5 :1. Der ikke meget og 9,5 – 10,0 :1 ville give 30 HK mere , tilsammen ca. 60 HK.
En standart 318 knast har 0,390 i lyft og duration på 240. Mopar perf. foreslår selv en .0450 268 durations knast som opgardering til fx. 318.
Et par toppe fra en 1987-1990 318 er også en god opgardering og hæver komprationen med 0,5 til en 1967 frem 318. Elektronisk tænding er også en rigtig god ide.